maandag 15 april 2013

Tuinieren in het klein

Elke lente weer....
begint het te kriebelen en heb ik zo'n zin
om voor te zaaien.

Met 8 kattenkinderen in huis is het geen doen.
Vorig jaar heb ik de koude bak ervoor gebruik
en met enige aanpassing ging dat, maar niets is
zo leuk om alles op je vensterbank te zien groeien.


Wie wat bewaard heeft wat, 
en er stonden nog wat mini-kasjes 
van de ooit gezaaide pompoenetjes.

Bij de A.ction zag ik, voor een heel klein prijsje
zes verschillende kruiden- en groentenzadenzakje
voor me klaar liggen......


Ze doen het hartstikke leuk!
Helaas kunnen ze niet richting de koude
bak nu, want daarvan hebben de honden
het glas gesloopt en om nu voor de lol een
plaat plexiglas te gaan kopen... hoop dat die
nog eens gewoon tegenkom.....



Leuk hè... alles zo heerlijk in het mini.


Spinazie schiet al bijna door, maar dat mag
de pret niet drukken.


De kruiden gaan gewoon in een grotere pot
met een de bescherming van een stuk plastic
fles met de dop eraf. De onderkantjes heb ik
ook bewaard, maar daar moet ik nog even
met een verwarmde priem gaatjes in maken.

Beschermd tegen ondeugde kattenkinders, hoop ik,
en nog even lekker de tent uitbroeien...

De groententjes gaan apart in de plastic bakken
waar vierkantjes viooltjes in hebben gestaan,
maar ik moet nog even verzinnen hoe ik die
veilig buiten niet te koud kan wegzetten.


Wordt vervolg.