vrijdag 27 juli 2012

Maddy's Kittens

 Maddy's "Loving Angels"


zijn geboren op donderdag 26 juli 2012
In de avond rond een uur of half 8
begon Maddy regelmatig te mauwen.
Toen ik haar controleerde zag ik
een bloederig slijmerig propje.... het begin!
We hebben haar naar de boven gebracht,
waar we de verlos- en kraamkamer
al hadden ingericht.

En daar begon een heel erg warm klusje....
De ervaring leert, dat een eerste kitten
nooit op de plaats geboren wordt,
waar je het zelf graag zou zien...
'
Nummertje één werd opgevangen en 
mocht al gauw in de mand bij mamapoes.

Een ontzettend mooi tortie (schildpad) 
black (silver) poesje met veel wit.
M'n droomwens!


Na 20 minuten kwamen snel achter elkaar 
een créme tabby katertje met weinig wit
en een black tortie tabby poesje met niet
zoveel wit.


Toen vond Maddy het wel even genoeg,
ging aan de poets, ik moest natuurlijk 
nodig even telefoneren (hè Chris).

Ik ging beneden even afkoelen en vroeg
Lieke me te roepen, als er weer wat aan
zat te komen.

Dit meisje is zo gelukkig, dat ze bij alle drie
de bevallingen die wij nu in onze cattery
hebben gehad aanwezig was en het is een
grietje dat van wanten weet!

Enigszins afgekoeld bij de ventilator beneden
liep ik weer naar boven waar ik Lieke vond
met kitten nummer 4. Ze was het aan het
droogwrijven, maar zag de navelstreng
(net als Maddy) niet zo zitten.


Tegen elf uur leken we de buit van zes kittens
binnen te hebben en wilde Maddy, drinken en
genieten van haar kroost.




De uiteindelijke telling kwam op 8 stuks te staan!
Ongelovelijk wat een boel.

Vanmorgen de kittens gewogen, geslachten bekeken,
en de kleuren genoteerd. 't Moest allemaal in een
rap tempo, want Maddy wilde haar kinders bij 
haar hebben.
't Hoeft ook niet allemaal tegelijk.
Dit weekend komt vast wel een vriendin-fokkert
kijken en dan doen we het nog een dunnetjes over.

 
Eén van de drie kattertje: een black tabby 
mackerel ventje met iets wit en een
brede toet.

De eerstgeborene uit het 
tweede nest van Maddy 
het lapje!

Het allermooiste kitten vind ik 
toch wel het blauwe meisje met
de ontzettende mooie witte
tekening. Je houden een foto
van haar tegoed.


Moedertje is nog erg aan het hijgen en onrustig vandaag.
Bij de eerste weging waren alle kittens aangekomen.

Wordt vervolgd!