maandag 13 december 2010

Kerstsfeer


Eind vorige week het huis een beetje in kerstsfeer gebracht.
Omdat we een nest Maine Coontjes hebben, dit jaar geen
boom in Huize Jotilie. 't Ding is ook altijd een sta in de weg,
maar stiekum mis ik 'm toch wel een beetje.

Op de 2 veiligkistjes, die mijn vader ooit voor me maakte,
tijdelijk de twee lampjes, die normaal in het voorraam staan.
Een dienblad met een lichtje, (onbreekbare) kerstballen en
een parelsnoer. De twee witte kerstboompjes zijn gemaakt
door creamaatje Jeanette.
Volgend jaar houden we een Kerstmarkt, hè Jea!!!!!!!!!!
Ik heb het al tegen ezel Tobias verteld.
Misschien kunnen Cees en Kors - Maria en Jezus zijn !!!


\

In de vensterbank twee piramides, de potten gevuld met
kerststerren en een strook sneeuwpoppen en kerstbomen
boven de rand geplakt.


In de keuken kreeg de mooie houten ster, die ik van vriendin
Marjan kreeg een snel plekje toegediend voor het raam en
eigenlijk ben ik helemaal tevreden zo.




De takkenbos met sterlichtjes, zilveren kerstballen en stoffen
blauwgeruite ballen en hartjes, is niet makkelijk op de foto te
zetten met de kattenren op de achtergrond.



Ook al niet makkelijk te fotograferen met al dat licht
op de achtergrond. Aan de lamp hangt een zilveren
snoer van hartjes (action), hedraslinger, rieten hartjes en
wat kerstballen.
Ook in de woonkamer hangt iets in deze sfeer aan de
lamp boven de salontafel.
Boven de tafel hangt nog een guilander met lichtjes.


Op de keukentafel m'n favoriete mandje met accubakjes.
Iedere keer gaat hier weer wat anders in.
Nu een tule zakje met een kerstbal, walnoten, een mooi
grijsgroen makkelijk plantje (thanx An) en de koekmanntjes
van kaneelzeep, die heerlijk geuren....


Aan de achterdeur hangt een mooie grijsrieten kerstklok.
Wat aan de voordeur hangt, gaat binnenkort nog even op
de foto.

Met een stapel kerstcd, 't kacheltje aan en de kaarsjes
brandend, kom ik deze decembermaand wel door!!!!!