vrijdag 10 december 2010

Favo-boeken

Het stokje werd me aangereikt door Marion van Anderson Cottage, Thanx Marion.
Een top-15 is de bedoeling, maar dat lukt niet helemaal.

Opgegroeid zonder t.v. waren vooral mijn kinderweekenden gevuld met boeken lezen.
Iedere zaterdag met schoonzus naar de bieb in een oud-schoolgebouw en richting huis
met een tas vol leesvoer en dan de hele zondag lezen. Heerlijk!
Vakantie van school = lezen, lezen en nog een lezen.

Nog steeds gaan er heel wat boeken door mijn handen. Toch zeker iedere
week eentje. Wel makkelijk leesbaar voer. Bijvoorbeeld de romans van
Jill Mansell, Katie Pforde, maar laatst toch ook eens een andere genre
geprobeerd: de 3 boeken van Stief Larson. Heerlijk.... in één ruk uit!

Sinds we consuminderen koop ik geen boeken meer, zelfs geen tweedehandse,
maar maak ik veel meer gebruik van mijn lidmaatsschap van de bieb,
 waar we op soms op zaterdagochtend onder het genot van een
bakkie leut tijdschriften lezen.

Welk boek voor mij op nummer 1 staat, hoefde ik niet over na te denken,
Ook de film vind ik mooi, maar toch haalt die het niet bij het boek 
en dat vind ik meestal het geval. 


, maar daarna valt m'n lijstje een beetje stil qua nummering.

Momenteel lees ik dit boek.
Valt niet mee om het weg te leggen.
Schitterend boek.


Hier een kijkje op onze boekenplank met een rijtje favo's.


Als kind was ik gek op:
de Vijf van Enith Blyton, Snuf de Hond van Piet Prins,
Saskia en Jeroen van Jaap ter Haar, de paardenmeidenboekjes  van
Judtih M. Berrisford, de Kameleon serie van H. de Roos en nog veel en veel meer.... 
Voorgelezen werd ik uit de boekjes van Van der Hulst.

Kan nog eindeloos doorgaan, want de laatste pakweg 35 jaar heb ik ontiegelijk
veel boeken gelezen. Hele mooie, waarvan de titel en schrijver me niet zomaar
meer te binnen zal schieten.

IK BEN EEN BOEKENWURM

O ja... en nu moet ik natuurlijk het stokje doorgeven.
Dat doe ik aan: Ans van http://creatiesvanmercedes.blogspot.com/ en

Succes meiden!